שיטות שיווק חדשות – מתקני תצוגה, שילוט דיגיטלי

שיטות שיווק חדשות – מתקני תצוגה, שילוט דיגיטלי

עולם השיווק והפרסום הולך ומשתכלל בקצב מסחרר, כאשר מגוון הדרכים בהן עסק פשוט יכול לשווק ולפרסם את עצמו כיום הוא עצום ועשיר יותר מאי פעם בעבר. ספציפית, במהלך שני העשורים האחרונים במהלכם אנו חווים את המהפכה הדיגיטלית במלוא עצמתה, מצטרפות דרכי שיווק ופרסום חדשות ומסקרנות לתחום מדי שנה. אחד התחומים המושכים ביותר את העין ואת תשומת הלב (תרתי משמע…) בהקשר זה הוא התחום המכונה בפשטות – שילוט דיגיטלי. אילו סוגים של שילוט דיגיטלי זמינים כיום עבור כל בית עסק או ארגון המעוניינים לשווק את עצמם ומה הופך את השילוט הדיגיטלי ומתקני התצוגה למינהם לאפקטיבים במיוחד?

 

מגוון מסכים המותאמים למקומות ספציפיים – שילוט אלקטרוני ומסכים לפרסום

המגוון הרחב של אלמנטים שונים המרכיבים את תחום השילוט הדיגיטלי נובע בראש ובראשונה מהיכולת להשתמש במסכים כיום על מנת להתאים מסרי שיווק ופרסום, כמו גם על מנת להנגיש אינפורמציה מסוגים רבים ושונים, לכל מקום.

דוגמה טובה לכך ניתן למצוא באחד מסוגי המסכים בהם בוודאי נתקלתם בשנים האחרונות – מסך לקידום מכירות המותאם לגב הקופה. במסעדות ובחנויות רבות, כאשר אנחנו משלמים בקופה אנחנו ניצבים מול מסך ייעודי (המותקן בגב הקופה) ומציע לנו אינפורמציה אודות הרכישה שלנו (חשבון סופי, עודף, אמצעי תשלום וכו’), ובאותו זמן מציג גם תוכן שיווקי זה או אחר. בדומה, מסכים המציגים את התפריט והמבצעים ניתן למצוא כיום במגוון רחב של מסעדות ועסקים לממכר מזון, מסכי מודעות אלקטרוניים מופיעים ביותר ויותר מקומות ובמרכזי קניות רבים ניתן למצוא סטנדים דיגיטליים לפרסום – סטנדים אשר עומדים באמצע החלל, לא בשום חנות או עסק ספציפי, ופשוט מציגים פרסומות ומידע שיווקי לעוברים והשבים.

 

מוצר אחד המאפשר שיווק מגוון ומתחלף לאורך זמן ובמיקומים אטרקטיביים

קיימים מספר יתרונות מהותיים אשר הופכים את אמצעי השילוט הדיגיטלי למיניהם, דוגמת אלו שהוזכרו לעיל, לנפוצים ואטרקטיביים כל כך עבור מרבית בתי העסק והארגונים באשר הם.

יתרון ראשון הוא גם מה שגורם לכולנו לעבור להשתמש במסכים דיגיטליים ביותר ויותר תחומים בחיים (כאשר אחת הדוגמאות הבסיסיות והברורות ביותר הן קריאה של עיתון או ספר על גבי טאבלט או ספר אלקטרוני) – מסך שהוא מתקן תצוגה המאפשר להציג כמעט כל סוג של אינפורמציה )תמונות, סרטונים, מלל, ציורים וכו’), כאשר כמובן שבכל רגע נתון ניתן לשנות ולהחליף את התוכן המוצג על גבי המסך. זאת בניגוד לשיטות פרסום ושיווק ישנות ו”אנאלוגיות” יותר, בהן ניתן להציג מסר אחד מסוים בכל רגע נתון, והחלפתו בדרך כלל כרוכה בעבודה מסוימת. במקרה של שילוט דיגיטלי ניתן להציג מגוון רחב ועשיר של תכנים, להחליף ולשנותם ללא כל בעיה או עלות נוספת.

יתרון נוסף הוא כאמור האופן בו מותאמים כיום אמצעי השילוט הדיגיטלי וסוגים שונים של מתקני תצוגה ומסכים למקומות מסוימים שונים, כמו בדוגמת גב הקופה אשר הוצגה לעיל. היכולת להציב מסך במקומות בהם ייחשף לאנשים רבים בדיוק ברגע של היום בו משעמם להם, בו יש להם כמה דקות פנויות או כאשר הם בכל מקרה התכוונו לעשות קניות או להתעניין במוצר/שירות מסוימים, הופכת את השילוט הדיגיטלי לאפקטיבי ביותר בהשוואה למגוון שיטות שיווק אחרות.